Veronmaksajan Taloustaito tavoittaa eri mediakanavissa keskimäärin 505 700 lukijaa viikossa. Kokonaistavoittavuus selviää tänään julkaistusta vuoden 2024 Kansallisesta mediatutkimuksesta (KMT).
Kokonaistavoittavuus tarkoittaa yhden painetun lehden keskimääräistä lukijamäärää sekä digitaalisesti lehteä keskimääräisen yhden viikon aikana lukeneiden nettolukijamäärää. Taloustaidon kokonaistavoittavuus nousi edellismittauksesta 3,9 prosenttia eli lähes 20 000 lukijalla.
Painettuna lehtenä Taloustaito on Suomen suurin osoitteellinen aikakausmedia 484 500 lukijalla. Vain ilmaiseksi jaettavilla asiakaslehdillä eli Pirkalla, Yhteishyvällä, Avainapteekeilla ja Terveydeksi!-lehdellä on laajempi peitto.
KMT-tulos oli Taloustaidolle sen mittaushistorian paras. Päätoimittaja Antti Oksanen kiittää lukijoita luottamuksesta ja uskoo, että kasvuvaraa on edelleen, varsinkin verkossa.
”Talousosaamisen arvo nousee epävarmoina aikoina. Taloustaidosta haetaan tietoa ja ymmärrystä esimerkiksi korkojen, asuntohintojen ja pörssin levottomuutta vastaan.”
Lehti | Lukijamäärä (printti), yli 15-vuotiaat suomalaiset |
1. Yhteishyvä | 1 985 000 |
2. Pirkka | 1 579 600 |
3. Terveydeksi! | 801 900 |
4. Avainapteekit | 608 900 |
5. Taloustaito | 484 500 |
6. Suomen Kuvalehti | 267 300 |
7. Eeva | 266 700 |
8. Aku Ankka | 266 000 |
9. ET-lehti | 260 600 |
10. Tiede | 250 100 |
Lähde: KMT 2024