Veronmaksajan Taloustaito tavoittaa eri mediakanavissa keskimäärin 475 000 lukijaa viikossa. Kokonaistavoittavuus selviää tänään julkaistusta vuoden 2022 Kansallisesta mediatutkimuksesta (KMT).
Kokonaistavoittavuus tarkoittaa yhden painetun lehden keskimääräistä lukijamäärää sekä digitaalisesti lehteä keskimääräisen yhden viikon aikana lukeneiden nettolukijamäärää. Taloustaidon kokonaistavoittavuus nousi edellismittauksesta 37 000 lukijalla.
Painetun lehden osalta Taloustaito on maan suurin tilauspohjainen aikakausmedia 456 000 lukijalla. Kasvua edellisvuodesta tuli lähes yhdeksän prosenttia. Vain ilmaiseksi jaettavilla asiakaslehdillä eli Yhteishyvällä, Pirkalla, Avainapteekeilla, Terveydeksi! ja OP-lehdellä on isompia lukijamääriä.
KMT-tulos oli Taloustaidolle nykyisen mittaushistorian paras. Päätoimittaja Antti Oksanen kiittää lukijoita luottamuksesta, mutta uskoo, että kasvuvaraa on edelleen – varsinkin verkossa.
”Viime vuosien kriisit ovat nostaneet pinnalle arkitalouden osaamisen, joka on Taloustaidon leipälaji.”
Suurimmat aikakauslehdet 2022
Lehti | Kokonaistavoittavuus (printti + digi) |
|
1. | Yhteishyvä | 2 200 000 |
2. | Pirkka | 1 734 000 |
3. | Me Naiset | 1 344 000 |
4. | Seiska | 1 169 000 |
5. | Terveydeksi! | 845 000 |
6. | Avainapteekit | 622 000 |
7. | Talouselämä | 587 000 |
8. | Kotiliesi | 561 000 |
9. | Anna | 497 000 |
10. | Taloustaito | 475 000 |
Lähde: KMT 2022